Besøgstallet blev firedoblet på to år

 

SEO optimering i Sverige – Veterinärhusets dyreklinik fik forøget besøgstallet fra 1.000 til 4.000 svenske besøg om måneden.

 

Lokal SEO søgemaskineoptimering i Sverige

Maksimalt effekt i lokale søgninger

Veterinärhuset i Ängelholm er en af Sveriges mellemstore dyreklinikker, og har også siden etableringen ligget i top 10 blandt dyreklinikker på nettet. Online WebDesign fik i 2014 til opgave at forbedre og udbygge denne position med SEO optimering.

Medindehaver Lars Kruuse lagde især vægt på at virksomheden skulle opnå maksimal synlighed på de lokale søgninger – ”Karsten kom på opgaven fordi jeg kender ham som en kompetent webdesigner og dygtig SEO-mand” beretter Lars Kruuse” vi var sikre på, at han kunne magte opgaven, og det skulle vise sig, at være et rigtigt godt valg”

Fra 1.000 til 4.000 besøgende pr. måned

Besøgstallet på Veterinärhusets hjemmeside er siden relanceringen i foråret 2014 gået kraftigt i vejret. Hjemmesiden har undergået en firedobling af antal besøgende fra et niveau 1.000 til hele 4.000 besøgende om måneden.

 

Udvikling i besøgstal på svensk hjemmeside for dyreklinik

 
15 % af de besøgende kommer fra annoncering på Google AdWords, men langt hovedparten af stigningen kommer fra øget organisk (gratis) søgning. Her er det især lykkedes at slå igen på de mange svenske søgninger på hunde- og kattesygdomme.

Facebook anmeldelser og Google My Business booster den lokale SEO

Søgeoptimering af siderne har være den vigtigste kilde til stigning i besøgstallet. Men på det lokale plan har det især været fokus på sociale medier, der har være afgørende.

Der er for det første blevet taget ejerskab til virksomhedens Google My Business profil hvor oplysningerne er udfyldt optimalt. Google My Business er en af Googles vigtigste kilder til forståelse af en forretning.

Men lige så vigtigt har Online WebDesign åbnet en Facebook side, som Veterinärhuset opdaterer på næsten daglig basis med historier og fotos fra dyreklinikken. www.facebook.com/veterinarhuset/

Facebook siden har mange hundrede likere, og kunderne har leveret et stort antal anmeldelser, hvoraf de fleste er 5-stjernede. Det er dog ikke antallet, der er de vigtigste – det er faktisk indholdet, som Google forsøger at afkode.

Anmeldelser som ”Känner mig verkligen välkommen och trygg då alla lyssnar och frågar och är genuint intresserade av att ta hand om och vårda min hund och bemöter mig med vänlighet och på ett proffsigt och glatt sätt. Tack för att ni finns” er jo ikke til at stå for, og giver Google en sikker indikation af, at virksomheden bør ligge høje i lokale søgeresultater.

 

 

Ovenstående viser søgeresultatet ved den vigtige lokale søgning på 'veterinär ängelholm". Virksomheden kommer ind som nr. 1 på både Google Map og i det organiske søgeresultat lige neden under.

 

Sætter pris på det tætte samarbejde

Veterinärhuset er en typisk Online WebDesign kunde, hvor der måske er kontakt 3-4 gange om året. Kontakterne kan have vidt forskellig karakter fra små rettelser til større ændringer og tilføjelser på hjemmesiden – ”Vi har været rigtig glade for samarbejdet med Online WebDesign, og er ikke mindst glade for, at det er et webbureau, hvor vi altid har den samme kontaktperson. Når vi ringer til Karsten, er han altid klar med en frisk analyse af seneste udvikling og hvilke lavthængende frugter vi bør gå efter fremover" slutter Lars Kruuse af.

 

 
 
 
 

Karsten Andersen
Telefon: 70 25 55 52

 

Lars Kruuse - Lokal SEO i Sverige

 

  Karsten er en kompetent webdesigner og dygtig SEO-mand, som er god til at sætte retningen på vores projekt.

 
Lars Kruuse
Veterinärhuset Ängelholm