Det vigtigste du bør vide om Google Ads annoncering  | AdWords kampagner

Google Ads annoncering - Google AdWords

Google Ads kampagner (tidligere Google AdWords) er en af de mest omkostningseffektive former for markedsføring, du kan købe dig til. For at du kan få succes med Google Ads, kræver det, at du har grundlæggende viden om hvordan det fungerer, og sørger for løbende overvågning og optimering. Ellers risikerer du, at hælde penge i Googles lommer uden at du får værdi for din investering af tid og penge.

Hvert tredje Google klik (mindst) er et klik på en betalt annonce

Mere end hvert tredje klik på et Google søgeresultat lander på en betalt annonce – og tendensen er stigende. Hvis du vil udnytte potentialet i Google, kan du ikke nøjes med almindelig søgeoptimering af din hjemmeside. Faktisk er mere end hvert tredje klik i et søgeresultat et klik på en betalt Google Ads annonce, og antallet af klik på annoncer stiger faktisk, når folk er klar til at købe. Så hvis du vil udnytte det fulde Google potentiale, bør du derfor også købe dig til nogle af dine besøg via Google Ads annoncer.

Hvorfor skal du bruge Google Ads kampagner?

Google står i vores del af verden for mere end 80 % af alle søgninger, og procenten er endnu højere i Danmark. Alene af den grund er det vigtigt at du interesserer dig for Google Ads kampagner:

  • Du betaler kun for klik – Det koster ikke noget at få dine Google annoncer vist. Du betaler kun, når der bliver klikket på din annonce.
  • Du har fuld styring på budgettet – Du bestemmer selv hvor meget du vil betale for et klik og hvor højt dit daglige budget skal være.
  • Du har fuld kontrol med effekten – Du får detaljerede statistikker, som giver dig et klart billede af, hvordan din kampagne udvikler sig, og du kan justere dit budget op og ned med øjeblikkelig effekt.
  • Du får billig markedsføring – Google annoncer er ofte den billigste form for markedsføring, du kan købe dig til. Dog kun hvis du sørger for at få sat din kampagne rigtigt op, og du sørger for at holde den vedlige.

Og en ekstra bonus – Googles annoncestatistikkerne giver dig derudover et væld af informationer om folks søgeadfærd. Den viden kan du bruge til den almindelige søgeoptimering af din hjemmeside.

Hvordan fungerer Google annoncer?

Prøv for eksempel at søge på ordet “forsikring” i Google, så vil du formentlig se annoncer både foroven og forneden. Firmaerne bag disse annoncer har hver især en Google konto, hvor de blandt andet styrer:

  • Indholdet af annoncen.
  • Hvilke søgeord der skal udløse annoncen.
  • Maksimal klikpris for hvert søgeord.
  • Maksimalt dagligt budget.

Du styrer med stor nøjagtighed præcist, hvor annoncen skal vises. Derudover kan du kontrollere hvilke sprog og platforme (altså pc, tablet, mobil) annoncen skal henvende sig til. Derudover styrer du selvfølgeligt kampagnens start og slut og meget, meget mere.

Lad mig hjælpe dig til succes med dine Google Ads annoncer

Får vi en aftale på plads, opretter jeg en Google annoncekonto i dit navn. Du vil her kunne følge med i hvilke søgeord, der bliver brugt, og hvor meget der bliver klikket på din annonce.

  • Jeg hjælper dig med at finde de mest effektive søgeord i forhold til målet med din kampagne.
  • Jeg hjælper dig med at finde frem til de mest effektive annoncer.
  • Jeg sørger for løbende justering af kampagner, så du får størst muligt udbytte pr. investeret krone.
  • Jeg sørger for at være løbende på forkant med de nye faciliteter, som Google stiller til rådighed.

Jeg sørger for at du bliver faktureret direkte fra Google

Hvis du benytter min service, sørger jeg for, at du bliver faktureret direkte fra Google for dit månedlige forbrug af annoncer. Dvs. at du betaler altså Googles nettopriser – jeg lægger ikke et mere eller mindre skjult beløb oveni.

 

Lad mig hjælpe dig med optimering af dine Google annoncer

Har du brug for opsætning og optimering af dine Google Ads kampagner, så giv mig et kald for en uforpligtende snak, eller udfyld og send sende nedenstående formular. Læs også om Webdesign: 10 grunde til at vælge mit webbureau

 

Kontakt mig for hjælp til dine Google annoncekampagner