Design af firmalogo

Effektivt samspil mellem firmalogo og hjemmeside

Din virksomhed er unik, så det skal dit logo også være. For at vi kan levere et professionelt og originalt logodesign, som afspejler din virksomheds ide og filosofi, skal jeg som udgangspunkt forstå kernen i din forretning. Ud fra snakker med dig leverer alternative forslag til professionelt designet firmalogo, som samtidigt giver et optimalt samspil med din virksomheds hjemmeside.

Et godt logodesign er nøglen til din virksomhed

Dit nye logo skal formidle ideen om hvad din forretning går ud på. Det skal signalere dine konkurrencefordele, og hvorfor dine kunder vælger dig. Et logo vil som oftest inkludere et symbol, et anagram eller et billede. Et originalt logosymbol er en kompakt og præcis måde at præsentere din virksomhed.

Hvad skal dit logo bruges til?

Det færdige resultat af vores logodesign vil blive mere komplekst hvis dit logo skal benyttes til andet end hjemmesiden. Her kan være tale om visitkort, brevpapir, brochurer, uniformer, biler, bygninger m.v. Afhængig af opgaven sørger jeg for at du bliver udstyret med det rigtige materiale.

Stilen i dit logo

Det er første trin i processen er at fastslå hvilken stil, der skal lægges til grund for det nye logodesign. Her skal der hentes inspiration fra din virksomhedstype, marketingstrategi og personlige præferencer. Her er nogle overvejelser:
  • Et simpelt og enkelt logo er nemt at huske og printe.
  • Et moderne logo er iøjnefaldende.
  • Et high-tech logo understreger din virksomheds innovative natur.
  • Et koncern logo formidler ideen om noget stort og solidt.

Teksten i dit logo

Dit logodesign vil ofte inkludere dit firmas navn. Den valgte skrifttype skal være let læselig, og gå op i en højere enhed med dit logos stil.
Hvilken tekst skal inkluderes? Skal firmanavn være med eller uden selskabsform - ApS, A/S?
Skal der inkluderes et firmamotto ("Vi gør det bedre")?
Har du en foretrukken skrifttype, skal der benyttes små eller store bogstaver?

Farverne i dit logo

Farvevalget er meget vigtigt på grund af farvernes signaler og tydelighed. Derudover skal man tage i betragtning, at omkostningerne til trykning stiger i takt med antallet af farver og farveovergange. Det skal også tages med i overvejelserne, om dit logo skal kunne stå markant i sort/hvid gengivelse.

 

 
 
 
 
 Karsten har styr på statistikkerne og altid nye ideer til, hvordan vi får endnu flere besøgende fra Google.
 
 

Optimering af lokale søge strategi

 

 Online WebDesign leverer design af firmalogo til nye virksomheder eller virksomheder, som ønsker opstramning af firmaets identitet.

 

Karsten Andersen

Telefon: 70 25 55 52

karsten@onlinewebdesign.dk

 

LinkedIn

Google+

 

 

Vi er en kreditværdig virksomhed baseret på Bisnodes kreditvurderingssystem. Vurderingen er foretaget ud fra en mængde forskellige beslutningsregler. Oplysningerne bliver opdateret dagligt via Bisnodes database. Kreditvurderingen af virksomheden er således altid aktuel.