Få styr på dine webejendomme - og forøg din virksomheds markedsværdi

 

Karsten Andersen: Få styr på dine webejendomme

Kontakt mig, hvis du vil have hjælpe at samle og optimere din virksomheds webejendomme.

 

Jeg kan hjælpe dig med at få styr på dine webejendomme

Når jeg får nye kunder er en af opgaverne at få styr på, hvilke webejendomme, virksomheden er i besiddelse af, og hvilke vigtige webejendomme, der mangler at bliver oprettet, såsom Google My Business, Google Search Console, LinkedIn, Facebook og Krak samt korrekt registrering af domæner.

Ofte er der behov for, at virksomheden også får bedre samling på adgang til de forskellige webejendomme.

Herunder har jeg oplistet nogle af de vigtigste webejendomme og vigtige spørgsmål, som knytter sig til disse.

 

Sørg for at samle alle dine ejendomsinformationer et sikkert sted

Databank for webejendomme

  • Er alle oplysninger relateret til webejendomme samlet ét sted?

Modtagere af faktureringsoplysninger og notifikationer

  • Er der lavet en fælles mailadresse for de forskellige faktureringsoplysninger og notifikationer, der genereres ifm. virksomhedens webejendomme?

Virksomhedens Google konto

Hvis det ikke allerede er gjort, bør der oprettes af en fælles Google konto for virksomheden. Det vil forenkle tilgangen til de forskellige Google ejendomme, og styrke virksomhedens synlighed på Google.

  • Er de forskellige Google ejendomme, som Google Analytics, Google Search Console, Google My Business og YouTube samlet under én Google konto?

 

Ejerskab og hosting af domæner

Ejerskab til dine domæner

  • Er der lavet en oversigt over samtlige domæner, som virksomheden ejer?
  • Er det sikret, at det er virksomheden, der står som ejer af domænerne?
  • Er ejerskab til uinteressante domæner bragt til ophør (hos både DK-Hostmaster og webhotel)?
  • Er dk-domæner samlet under én konto hos DK Hostmaster, og er ejerskab dokumenteret med NemID?

Hosting af DNS, hjemmesider og mailserver

  • Er der lavet en samlet oversigt over, hvilke hostingselskaber, der hoster DNS, webhotel og mailserver for de forskellige domæner, som virksomheden ejer?

 

Vigtige webanalyseværktøjer

Google Analytics

Google Analytics er gratis og verdens mest benyttede webanlyseværktøj.

  • Har virksomheden oprettet en Analytics konto, og er hver af virksomhedens hjemmesider oprettet som ejendom herunder?
  • Er basale Analytics indstillinger lavet korrekt, og er kontoen koblet sammen med fx Google Ads og Google Search Console?
  • Ligger ejerskabet under virksomhedens Google konto, og er der ryddet op i, hvem der har adgang?

Google Search Console

Google Search Console er et gratis værktøj til webmastere og seo-analytikere.

  • Har virksomheden oprettet en konto, og er hver af virksomhedens hjemmesider oprettet som ejendom?
  • Ligger ejerskabet under virksomhedens Google konto, og er der ryddet op i, hvem der har adgang?

 

Vigtige netbaserede erhvervsregistre

Google My Business

Google My Business giver virksomheden mere kontrol over, hvad der vises om virksomheden i Googles søgeresultater. Google My Business giver eksempelvis mulighed for hurtigt at ændre virksomhedsnavn, åbningstider, kontaktdata m.m. ifm. salg eller flytning.

  • Har virksomheden taget ejerskab til sin Google My Business?
  • Er basale oplysninger udfyldt korrekt og udtømmende?
  • Ligger ejerskabet under virksomhedens Google konto, og er der ryddet op i, hvem der har adgang?

Krak

Krak er den største danske hjemmeside for søgninger efter virksomheder.

  • Er virksomhedsoplysninger udfyldt korrekt?

 

Virksomheden på sociale medier

LinkedIn

LinkedIn er et erhvervsorienteret socialt netværkssite og -medie.

  • Er der oprettet en LinkedIn side for virksomheden?
  • Er basale oplysninger udfyldt korrekt og udtømmende?
  • Er der ryddet op i, hvem der har adgang?

Facebook

Facebook er et privatorienteret socialt netværkssite og -medie.

  • Er der oprettet en Facebook side for virksomheden?
  • Er basale oplysninger udfyldt korrekt og udtømmende?

YouTube

Mange virksomheder hoster deres videoer på Googles videoservice, YouTube, til brug på sociale medier eller integration på hjemmesiden.

  • Ligger ejerskabet under virksomhedens Google konto, og er der ryddet op i, hvem der har adgang?

Annonceplatforme

Google Ads

Google Ads er Googles annonceplatform, som benyttes af mange virksomheder

  • Ligger ejerskabet under virksomhedens Google konto, og er der ryddet op i, hvem der har adgang?

 

Særlig vigtigt, hvis du sætter din virksomhed til salg

Det er flere grunde til, at det er vigtigt at have styr på virksomhedens webejendomme, når virksomheden skal sættes til salg.

  • Gennemgang, opdatering og opgradering af virksomheden på sociale medier stiller virksomheden i et godt lys over for en potentiel køber, som naturligt vil søge efter virksomhedens navn på nettet.
  • Samling af oplysninger om webejendomme i en nem oversigt vil over for en potentielkøber signalere, at virksomheden har styr på sine aktiver.
  • Klargøring af de sociale medier giver en ny ejer mulighed for at få nye budskaber hurtigt og sikkert ud til alle interessenter.

 

 
 
 
Mad ud af huset i Sønderborg

 Jeg blev pludseligt kimet ned af folk, som aldrig havde hørt om mig, eller vidste at jeg fandtes.

 
 
Varmeskabe - Citrotek

 Jeg kan godt lide Karstens tilgang til opgaverne

 
 
 
 

 

 

 

 Jeg har hjulpet et utal af virksomheder med synlighed på nettet. På denne side har jeg lavet en oversigt og vigtige webejendomme, det er værd at få styring på.

 

Karsten Andersen
Telefon: 70 25 55 52
karsten@onlinewebdesign.dk
LinkedIn

 

Fandt du frem til mig på nettet?

De fleste finder frem til mig fordi jeg er en haj til søgeoptimering. Du kan læse mere om, hvordan du kommer forrest i køen med søgeoptimering her: 

 

 

Vi er en kreditværdig virksomhed baseret på Bisnodes kreditvurderingssystem. Vurderingen er foretaget ud fra en mængde forskellige beslutningsregler. Oplysningerne bliver opdateret dagligt via Bisnodes database. Kreditvurderingen af virksomheden er således altid aktuel.